Mosty przeładunkowe

Dopasowane rampy przeładunkowe

Rampy przeładunkowe wykorzystywane są na stanowiskach do przemieszczania transportowanych ładunków. Dzięki nim możliwe jest wypełnienie, czyli fachowo mówiąc mostowanie szczeliny, która powstaje pomiędzy rampą, a pojazdem.

Rampy przeładunkowe mogą tworzyć równię pochyłą zarówno opadającą, jak i wznoszącą się w kierunku budynku, w którym mają być zamontowane. Dzięki specjalistycznym mostom przeładunkowym możliwe jest zagwarantowanie większej płynności ruchu - nierzadko załadunek zajmuje w procesie logistycznym dużo czasu, dlatego stosując instalację mostu można czas ten zminimalizować. Również mosty zwiększają bezpieczeństwo oraz komfort pracy, można dopasować je do wielu różnych ładowni oraz samochodów. Nowoczesne mosty przeładunkowe są dodatkowo proste w obsłudze.

Do dyspozycji klientów jest szeroki wybór modeli mostów, które realizowane są według indywidualnych zamówień, aby całkowicie spełniały oczekiwania. Gdy chodzi o zapewnienie efektywniejszej pracy na rampach, są one mocno rekomendowane.

Rampa mała

W grupie ramp proponujemy zwrócić uwagę na model małej rampy. Ze względu na swoją zwartą kompaktową konstrukcję jest doskonałym uzupełnieniem w logistyce przeładunkowej gdzie różnica wysokości pomiędzy poziomem hali magazynowej, a burtą samochodu jest niewielka w zakresie +50 mm/-80 mm. Szerokość platformy roboczej może wynosić 1830 mm, 2000 mm lub 2110 mm. Całkowita szerokość jest większa z uwagi na odboje. Długość całkowita wynosi natomiast 700 mm, jednak długość wargi przed odbojami ma 245 mm. Jej nośność dynamiczna wynosi aż 6 ton.

Powierzchnia jezdna jest wykonana z blachy ryflowanej malowanej natryskowo standardowo w kolorze RAL 9011 czarnym grafitowym. Warga klapkowa połączona jest z platformą zawiasowo. Najbardziej popularna jest rampa w wersji ręcznej gdzie przy użyciu drążka obsługa rozkłada ją jednym szybkim ruchem.

Występuje jednak również w wersji elektrohydraulicznej. W komplecie z nią dostarczamy odboje gumowe zamontowane na stalowych konsolach. Jako opcja rampa może być ocynkowana.

Znaczącym atutem tego modelu jest dodatkowo stosunkowo prosty montaż, który można wykonać często dla istniejącej już rampy przeładunkowej. Nie jest konieczna wnęka w samej rampie w postaci specjalnego gniazda jak w dłuższych rozwiązaniach. W wariancie ręcznym nie ma także potrzeby przygotowania instalacji zasilającej. Modernizacja nie wymaga więc tak wielkich nakładów finansowych oraz zdecydowanie skraca czas realizacji inwestycji.

Stosując rampy przeładunkowe zyskujesz:

Płynność ruchu

Likwidację tzw. wąskiego gardła istniejącego w łańcuchu logistycznym ze względu na różnicę poziomów i brak ciągłości dróg transportowych, płynność potoku przemieszczanych towarów środkami transportu wewnętrznego.

Uniwersalność

Możliwość obsługi środków transportu zewnętrznego o bardzo różnej wysokości ich ładowni

Komfort pracy

Łatwe w obsłudze specjalistyczne stanowiska przeładunkowe

Dane techniczne

Nośność: serie P, X, S oraz LBV 60 kN; HQ 80kN; HP 105 oraz 120 kN.

Długość platform: od 1970 mm do 4500 mm

Szerokość platform: od 1750 mm do 2400 mm

Zakresy robocze (wzniosy) ↑ od 270 mm do 470 mm, ↓ od 330 mm do 480 mm

Galeria